Аванесян Ж.Г.
3-е изд., стер. - М.: Омега-Л, 2008. - 312 с. + CD Целью учебного пособия является развитие навыков и умений чтения, аудирования, двустороннего перевода, расширение лексического запаса студентов в области профессиональной терминологии. Кроме того, пособие нацелено на развитие навыков ведения дискуссии и профессионально ориентированной устной речи. Пособие содержит 10 глав, каждая из которых включает 4 раздела с активным словарем, упражнениями и практическими заданиями. Глоссарий и ключи к упражнениям позволяют использовать пособие для самостоятельной работы. Пособие прошло успешную апробацию на факультете международных экономических отношений МГОУ. Предназначено для студентов 2-3 курсов факультетов и институтов, готовящих специалистов в области рыночной экономики и свободного предпринимательства. Формат: djvu / zip Размер: 9,3 Мб Audio:
Формат: mp3 / zip Размер: 78,4 Мб CONTENTS Предисловие 6 Chapter ONE. MASTERING ECONOMICS Unit 1. Reading and Translation Practice 7 BASICS OF ECONOMICS 7 Unit 2. Listening 13 APPLYING FOR A JOB 13 Unit 3. Reading Comprehension 16 ECONOMIC INTERDEPENDENCE AND INTERNATIONAL TRADE 16 Unit 4. Discussion 21 Chapter TWO. DOING BUSINESS Unit 1 Reading and Translation Practice 24 TYPES OF BUSINESSES .24 Unit 2. Listening 31 FINDING OUT ABOUT COMPANY PROFILE 31 Unit 3. Reading Comprehension 33 CORPORATE COMBINATIONS IN THE USA 33 Unit 4. Discussion .....40 Chapter THREE. RESEARCHING THE MARKET Unit 1 Reading and Translation Practice 43 MARKET STRUCTURE 49 Unit 2. Listening 49 BREAKING INTO NEW MARKETS. 49 Unit3. Reading Comprehension 52 COMPETITION AND MARKET CONDITIONS 52 Unit 4. Discussion 59 Chapter FOUR. MARKETING Unit 1 Reading and Translation Practice 62 ESSENTIALS OF MARKETING 62 Unit 2. Listening 69 MARKETING MIX IN ACTION 69 Unit 3. Reading Comprehension 71 MARKETING MANAGEMENT STRATEGIES 71 Unit 4. Discussion 77 Chapter FIVE. PRICING Unit 1 Reading and Translation Practice 80 PRICING POLICY 80 Unit 2. Listening 87 PRICING STRATEGY AND COSTING 87 Unit3. Reading Comprehension 92 DEMAND, SUPPLY AND MARKET EQUILIBRIUM 92 Unit 4. Discussion 98 Chapter SIX. ADVERTISING Unit 1.Reading and Translation Practice 102 GOALS OF ADVERTISING 102 Unit 2. Listening 109 RUNNING AN ADVERTISING CAMPAIGN 109 Unit 3. Reading Comprehension 112 ADVERTISING MEDIA 112 Unit 4. Discussion 119 Chapter SEVEN. PROMOTION Unit 1. Reading and Translation Practice 123 SALES PROMOTION 123 Unit 2. Listening 130 DISCUSSING A PROMOTIONAL CAMPAIGN 130 Unit 3. Reading Comprehension 133 DISTRIBUTION AND SALES 133 Unit 4. Discussion . 140 PERSONAL SELLING 140 Chapter EIGHT. FINANCING THE BUSINESS Unit 1 Reading and Translation Practice 144 THE FINANCIAL OBJECTIVES OF THE BUSINESS 144 Unit 2. Listening 151 PLANNING A NEW BUSINESS 151 Unit 3. Reading Comprehension 154 THE FINANCIAL CONTROL OF THE BUSINESS 154 Unit 4. Discussion 161 Chapter NINE. MONEY AND THE BANKING SYSTEM Unit 1 Reading and Translation Practice 167 THE FUNCTIONS OF MONEY . 167 Unit 2. Listening 175 THE HISTORY OF AMERICAN MONEY AND BANKING ..175 Unit 3. Reading Comprehension 180 TYPES OF FINANCIAL OPERATIONS 180 Unit 4. Discussion , 188 Chapter TEN. BUSINESS SUCCESS STORIES OF ALL TIME Unit 1. Reading and Translation Practice 194 BILL GATES AND MICROSOFT CORPORATION 194 Unit 2. Listening 201 MARY KAY ASH AND WALT DISNEY 201 Unit 3. Reading Comprehension 205 JOHN D. ROCKEFELLER AND HENRY FORD 206 Unit 4. Discussion 214 Keys to Exercises 219 Glossary. 270 Список использованной литературы 312
|